دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

 

دکتر گیتی ایزدی پور :

اعلام ساعات کاری انتقال خون گیلان در ایام تاسوعا و عاشورا

دکترگیتی ایزدی پوررئیس واحد برنامه ریزی،جذب و حفظ اهداکنندگان

اداره کل انتقال خون گیلان :

با پویش اهدای خون آگاهانه ازتاسوعا تا اربعین درعرض ارادت به

حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در خدمت مردم گیلان هستیم ، مردم

عزیزی که نیت اهدای خون دارند حتما کارت ملی همراه داشته باشند .

 

 

سرویس اجتماعی ، سلامت موج برنا - انتقال خون استان گیلان در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ضمن ترويج فرهنگ عاشورايي ، نمونه و فرهنگ ارزشمندی از ایثار و گذشت ، مردم را با برگزاری پویش اهدای خون آگاهانه ازتاسوعا تا اربعین درعرض ارادت به حضرت اباعبدالله الحسين (ع) به تصوير مي كشد.

دکتر گیتی ایزدی پور رئیس واحد برنامه ریزی ، جذب و حفظ اهداکنندگان اداره کل انتقال خون گیلان در خصوص زمانبندی خدمت رسانی پایگاههای انتقال خون گفت : در ایام تاسوعا و عاشورا تمام پایگاههای انتقال خون استان گیلان از ساعت 8 صبح الی 21 آماده دریافت خون از سوگواران و عزاداران حسینی است.

وی افزود : تنها سامانه خونگیری و مجهز کشور که در میدان شهرداری

استان گیلان جنب مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا مستقر شده است و طی

روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت 8 صبح الی 21 در خدمت مردم

همنوعدوست گیلان خواهد بود .

دکترایزدی پور خاطرنشان شد : مردم عزیزی که نیت اهدای خون دارند

حتما کارت ملی همراه داشته باشند .

بیماران مبتلا به سرطان، در فرآیند شیمی درمانی نیاز مبرمی به تزریق پلاکت خون دارند و دریافت نکردن این فرآورده خونی، خطر خونریزی در ارگان های حیاتی بدن را برای آنان ایجاد می کند

 

 

ایشان خاطرنشان شدند :  مردم نیکوکار گیلانی علاوه بر اهدای خون می توانند با مراجعه به اداره کل انتقال خون گیلان واقع در میدان فرهنگ  جنب پارک اندیشه برای اهدای پلاکت و پذیره نویسی  اهدای سلول های بنیادی نیز پذیرش شوند.

رئیس واحد برنامه ریزی ، جذب و حفظ اهداکنندگان تاکید کرد: اهدا خون در حقیقت زند گی بخشیدن به هم نوع میباشد و زندگی بخشیدن به هم نوع در حقیقت حیات بخشیدن به تمام کاینات عالم است، چنانچه خداوند بزرگ (ج) میفرماید: " و من احیاها فکنما احیآ الناس جمیعآ"

وی با اظهار اينكه در ماه محرم، اهدای خون کاري جاودانه است که میتواند زندگی هزاران بیمار را از مرگ نجات دهد، خواهان نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در ایام ماه محرم و جریان سال گردید و از اينكه هر ساله عزاداران عاشوراي حسيني در ماه محرم به خاطر خشنودي اباعبد الله حسين (ع) و دستگيري بيماران نيازمند به خون، اقدام به اهدا خون مي نمايند،‌ اظهار قدرداني كرد .

اگر روز خاصی برای اهدای خون مراجعه کنیم، در سه ماه دیگر نمی توانیم مراجعه کنیم و انتقال خون  دچار کمبود خون خواهد شد؛ بنابراین از مردم دعوت می کنیم اهدای خون را بعنوان زکات سلامت طی فاصله های منظم انجام دهند و در ایام محرم و صفر می توانند نذر خون را ادا کنند.

خون یک نیاز و مایه حیاتی برای انسان ها است که کمبود آن در بدن باعث بیماری افراد می شود و خوشبختانه با اهدای آن از طرف مردم نیکوکار تا حدودی این نیاز ها برطرف شده است.

علاقمندان جهت اهدای خون می‌توانند از طریق مراجعه به سامانهhttp://www.nobatdehi.ibto.ir نسبت به گرفتن نوبت اقدام کنند و در زمان مشخص برای اهدای خون مراجعه نمایند.

پایگاههای انتقال خون در استان گیلان : رشت ، لاهیجان ،انزلی ، تالش ، آستارا ، فومن ، لنگرود و رودسر

 

آدرس و شماره تماس پایگاه رشت : میدان فرهنگ ، جنب مرکز بهداشت استان داخل کوچه جنب پارک اندیشه

 شماره تماس واحد جذب اهداکنندگان خون : 33332670 و تلفن : 33326006

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna